Vanliga frågor

Vissa frågor får Säkra Samtal oftare än andra. Därför har vi samlat svaren på dem här, så att du snabbt och enkelt kan hitta rätt information. Om du inte får svar på din fråga här är du varmt välkommen att kontakta oss.

Säkra Samtal är en nytänkande och säker identifieringstjänst som skapar trygga samtal mellan privatpersoner, företag, myndigheter och organisationer. Vi samlar marknadens ledande legitimeringslösningar i en och samma app för att göra det så smidigt som möjligt att säkerställa att du kan lita på den du pratar med.

Vad roligt att ni är intresserade av Säkra Samtal! Fyll i kontaktformuläret här, så återkommer vi med mer information.

Vi arbetar med marknadens säkraste legitimeringslösningar för att skapa ett så tryggt samtal som möjligt. I dagsläget kan företag, myndigheter och organisationer använda e-tjänstelegitimationer och andra tillförlitliga identifieringsmetoder såsom t. ex. Microsoft 365.

Nej, privata e-legitimationer kan inte användas eftersom de inte verifierar och påvisar din organisatoriska tillhörighet.

Det är svårt att ge ett generellt svar på denna fråga då det beror på hur ni valt att använda Säkra Samtal och hur er specifika konfiguration och era policies ser ut.

Nej, DIGG ansvarar för att granska och godkänna svenska e-legitimationer. Säkra Samtal är inte en e-legitimationslösning utan en portal som samlar marknadens ledande e-legitimeringslösningar. Därför krävs inget godkännande från DIGG.

Det går alldeles utmärkt och vi kan tillhandahålla instruktioner för konfigurering av er hemsida.

Självklart, det går utmärkt. Om ni redan har en app som era kunder använder kan Säkra Samtal integreras i den. Det gör det enkelt och smidigt för era kunder att ta emot identifieringar från er.

Säkra Samtal är ett samarbete mellan SSF Stöldskyddsföreningen och TwopartID AB. SSF Stöldskyddsföreningen lanserar tjänsten för privatpersoner och konsumenter, medan TwopartID utvecklar tjänsten och säljer den till företag, myndigheter och organisationer.

Kontakt